Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, June 26, 2012

A great Norwegian knitting site | En inspirerande norsk sticksajt


Ah well. The whole midsummer celebration put me to totally off schedule, and I have nothing ready for this week's sewing meeting.

Jaha. Hela midsommargrejen fick mig helt ur fas, och jag har inte hunnit klart något till denna veckas symöte.


But today I took the kids button shopping for a project I hope will be done before next Tuesday. Can you guess? It's for the baby, and the yarn is FANTASTIC. I am so in love with the color as well as the quality. The color is like a summer sky. No, really.

Men idag åkte jag och barnen och handlade knappar till ett projekt jag hoppas ska bli klart till nästa tisdag. Kan ni gissa vad det är? Det är till bebisen och garnet är FANTASTISKT. Jag är helt kär i både färgen och kvaliteten. Färgerna är som en sommarhimmel. Jag lovar.


I bought the pattern and yarn from my new favorite knitting site Pickles.no. The Norwegians sure knows a thing or two about knitting. Did I hear someone say 'lusekofta'? Pickles has a great blog, a nice shop, great patterns, and they put together the nicest yarn+pattern kits.

I hope to knit a lot in the next few days so that I can show you the finished result next week. We'll see.

Jag köpte mönster och garn från min nya favoritsajt Pickles.no. De där norrmännen kan sina sticksaker alltså. Hörde jag någon säga "lusekofta"? Pickles har en bra blogg, en bra nätbutik, fina mönster och de sätter ihop de mest inspirerande garn+mönster-kits


Jag hoppas att jag kan sticka mycket de kommande dagarna så att jag kan visa er det färdiga resultatet nästa vecka. Vi får se.

2 comments:

  1. ahh de garnet såg härligt ut.. =)
    tack för tipset på sidan, ska gå in och kika på en nu =)

    ReplyDelete
  2. Faktiskt har de bara superhärliga saker! Hoppas du hittar något.

    ReplyDelete